Syskonkärlek

Sedan lusanfallet smågrabbarna råkade ut för, har de fått stanna hemma fram till idag. De har varit riktigt goa, både mot varandra och mot oss vuxna, större delen av tiden åtminstone. Lilla storebror är nämligen inne i en sån där jag-älskar-att-go-bananas-och-driva-min-omgivning-till-vansinne-period. Detta betyder att han när som helst under sin vakna tid kan han få för sig att göra helt knasiga saker. Idag har det hänt ett antal gånger och för det mesta är det hans bröder som får lida.

Dagens roligaste händelse skedde när jag pratade i telefon med en kompis i eftermiddags. Lilla storebror tyckte det passade att tvätta händerna precis exakt samtidigt som jag skulle tvätta mina händer, bara för att retas. Och han tvättade sig, och tvättade sig, och tvättade sig och... ja,ni förstår. Till slut flyttar jag honom från handfatet och ber honom torka händerna på handduken, men det ville han inte. Vad han däremot tyckte passade var att torka händerna på lillebrors hår, så det gjorde han! Varpå jag utbrister: Men inte får du väl torka händerna på lillebrors hår!! och hör ett rejält gapskratt i andra änden av luren. Det var min kompis som tyckte det var hysteriskt kul, och jag fattade just då att det ju faktiskt var det och började flabba oxå! Det går ju bara inte att bli arg på en sån grej.

Men det finns stunder då de håller sams oxå, och just i morse var en sån stund :)

Mina tre små älsklingar hängde tillsammans runt Duplot.


Under jullovet hade minstingarna roligt med de tomma leksakslådorna...





Min vardag är med andra ord sällan av det tråkiga slaget, och det vet ju alla som har småbarn i sitt liv, att det är så det är!

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0