Nu kör karusellen igång

Idag blir det ett kort inlägg eftersom jag är jättehängig, troligtvis på väg att få minstingarnas förkylning igen. Det värsta är att förkylningar numera har en tendens att sätta sig i mina bihålor, och så här har det varit sedan jag fick min första bihåleinflammation för två år sedan. Och jag avskyr det riktigt mycket för det gör så ont, och lite finns det som lindrar smärtan. Rinexin är min bästa vän såna här tillfällen.

Men vad jag egentligen skulle komma fram till var att det faktiskt finns en baksida med min favoritårstid. På hösten börjar nämligen alla förkylningar att härja, och har man barn på dagis så gäller det i princip bara att sätta sig i karusellen och "enjoy the ride". Hade jag nu jobbat istället, så hade mitt arbete blivit lidande återigen pga av VAB, då barnen senast var förkylda för exakt 12 dar sedan. Därför tycker jag att vi har det bra här i Sverige, för om man är två föräldrar, så finns faktiskt möjligheten att dela även på de där VAB-dagarna så inte bara den enas arbete blir lidande. För även om det i de flesta familjer finns en person (oftast mannen) med högre inkomst, så är arbetet viktigt för båda parter precis som barnen är viktiga för båda. Att få lite lägre inkomster känns säkert i plånboken [för det gör det hos oss] MEN utslaget på ett helt [arbets-]liv är det så lite pengar vi pratar om att det i slutändan lönar sig att dela lika, för att alla ska må bra och trivas med sitt liv.

För de som har det så knapert att VAB blir lika med mindre pengar till mat, kanske det är svårt att dela lika. Där blir det frågan om nåt helt annat än att man får mindre pengar att spendera på materiella saker, som man faktiskt kan vara utan. Mat måste man bara ha!

Nu ska jag lägga mig och hoppas att min förkylning är väck imorgon, för jag hade tänkt fynda lite sent imorgon på klubbkväll på en av favvobutikerna i stan.

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0