Ja, men då börjar vi då...

...för det finns väl inget bättre tillfälle än just nu. Det där med att skjuta saker på framtiden gör en ju bara frustrerad för om man inte har tid nu, när man egentligen inte har nåt annat bättre för sig, när har man då tid?

Kvällarna när barnen sover är ju så sköna för att bara skriva av sig lite (som att jag inte hade annat för mig) men jag får se det som att detta är min stund precis som när jag går in på Facebook och kollar vad alla människor har eller har haft för sig.

När man har tre barn är det svårt att hitta en stund för sig själv, men jag har alltid haft svårt för att bara vara mamma, så jag tar mig tid att vara lite själv varje dag. Sen vad jag gör med den stunden är väldigt olika, men för det mesta spenderas den framför en skärm - datorns eller TVns. Mycket av detta beror på att jag har ett beroende... ett engagemangsberoende som innebär att jag inte kan hålla mig borta från styrelsearbete och således inte datorn heller. Mitt senaste styrelseengagemang är på stora lillebrors föräldrakooperativ, där jag sitter med i både styrelsen och i "dokumentgruppen", där vi går igenom alla kooperativets gamla dokument för att förbättra dem och för att skapa nya. Dessutom är vår familj även del av den s k "innegruppen", där vi jobbar på att förbättra innemiljön på alla tänkbara sätt. Tidigare satt jag som ledamot i Förbundsstyrelsen för världens bästa ungdomsorganisation - Röda Korsets Ungdomsförbund! Men eftersom jag fyllde 30 i fjol, var det inte längre aktuellt med en förlängning av min mandatperiod, så jag hittade nåt annat - sonens förskola!

Mitt beroende visade sig häromdan igen, då jag satt på föräldramöte på storebrors skola. Där frågade skolchefen om det fanns några intresserade föräldrar till föräldrarådet och jag kände direkt att: "Gud, han pratar ju till mig. Jag vill, jag vill, jag vill!!" Men jag tog mitt förnuft till fånga på en gång och konstaterade att nej, det går inte! Hur mycket jag än vill, så går det bara inte!

Tre barn, en dagpendlande make och två styrelseuppdrag senare kanske jag kan börja fundera på föräldrarådet, men inte just nu.

Just nu tänkte jag faktiskt gå i säng, för imorgon väntar en lååång dag. Barnen ska tas om hand, mat ska fixas och när maken kommit hem på kvällen ska jag iväg på styrelsemöte, och det mina vänner kan ta sina timmar - men eftersom det är nytt än så länge så är det roligt och intressant - sen får vi se vad jag tycker om ett tag. Det är faktiskt inte så stor skillnad mellan frågorna som diskuteras på ett ungdomsförbund och på ett föräldrakoop...


God natt!

För er under 30år som känner att ni vill engagera er, aktivt eller bara stödjande, gå in på: www.rkuf.se och bli medlem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0