Hösttrötta är vi allihopa

Inför helgen som gick hade vi storslagna planer. Vi skulle måla färdigt våra balkonger och så skulle vi åka hela familjen på Kolmårdens djurpark på lördagen, plus allt annat som vi brukar göra på helgen — städa, tvätta, storhandla.... Men när vi vaknade på lördag morgon var vi alla i familjen, från den minsta till den största, helt slut! Barnen var hängiga och kinkiga och jag och maken bara orkade inte skynda oss eller som vi konstaterade, bråka oss igenom Kolmården med tre gnälliga barn. Så kul är inte Kolmården, i synnerhet när man redan varit där ett antal gånger innan, att vi kände att vi absolut behövde utsätta oss för den tortyren. I stället gick maken ut och målade, storebror satt inne och spelade Wii, lilla storebror sov i bilen [där han somnat under färden till återvinningsstationen] och jag och lillebror tog en promenad. Och det var ungefär allt vi gjorde... Hösttröttheten har övertagit våra kroppar och det verkar hålla i sig!



Under alla mina promenader de senaste veckorna har jag, som senast, upptäckt att det är MÄNGDER med bär på rönnbärsträden, och sugen som jag är på att åka lite skidor har jag valt att tolka det som att det kommer att falla mycket snö denna vinter. Kommer inte ihåg vart jag hört det (bondepraktikan??), men det ska visst höra ihop på nåt vis — mycket rönnbär är lika med mycket snö. Och kanske stämmer det, för snön verkar komma ovanligt tidigt i år i de västerbottniska trakterna, där det tydligen snöade senast IDAG! Här i de östgötska regionerna lär det dröja ytterligare några veckor, men det är helt okej för min del då jag vill hinna njuta av min bästa årstidHÖSTEN!



På onsdag och torsdag ska jag inhandla lite nytt till garderoben, för en härlig höst kräva färggrant mode ;)




XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0