Händelserika dagar som denna

Jag är en person som har svårt för att finna ro i att göra ingenting och därför får jag sån enorm energi av dagar som den jag hade idag. Det har varit full rulle sen jag steg upp i morse, fram till för två timmar sen då jag äntligen fick sätta mig på sköna soffan och slappna av.

Att börja dagen med promenad en sensommardag som denna var ju toppen och lagom uppfriskande. Sen drog jag iväg med lillebror och storebror till IKEA, där jag fann massor med inspiration till hemmet som jag givetvis ville köpa på en gång. Det gick ju självklart inte för sig, men lite mer en än röd Antilop till lillebror blev det ju... of course ;)
Denna klämkäcka stol, som bara skulle "bo" här tills jag målat vår 20 år gamla trämatstol i vårt förråd, kommer att bli svår att skiljas från känner jag. Den ger nämligen köksutrymmet en sån färgk[l)ick och får mig att vilja byta ut färgburken med den svarta kulören (som alla som ser Roomservice fått lära sig att det heter och inte färg, alltså!) som väntar på att användas. Med detta säger jag alltså att jag nog måste bryta färgtrenden runt matbordet och måla trästolen röd istället, och det här har jag inte hunnit dela med min andra hälft ännu, så vi får se vad som händer. Jag kommer att sätta ut en före-och-efter bild i bloggen så fort jag är klar...

Efter att jag hämtat lilla storebror på föräldrakoopet åkte vi till mina föräldrar, som vi inte hälsat på på ett tag. Vi tyckte alla det var roligt att komma dit och ta det lugnt en stund. Bästa på hela tiden var nog lillebrors nyanskaffade beroende av MAJSKROKAR!

Alltså - jag har hört att bebisar gillar såna där - men det här var ju så hysteriskt kul att se hur han stoppade i sig och blev helt galet desperat när MAJSKROKEN var slut!!! Vi kunde inte sluta skratta när vi såg den där desperata blicken: "Ge mig, ge mig... ge mig meeeera!" - så nu måste jag gå till affären i morgon och skaffa ett lager för jag känner att de där MAJSKROKARNA kommer att bli inte bara sonens, utan även mina, bästa vänner!


Mmmmm, älskade majskrok!


Så till kvällens sköna, och dagens bästa, avslutning - tjejmöte med tigerkaka. Innan jag la barnen snodde jag alltså ihop en tigerkaka, som jag började misströsta att vi skulle hinna äta på eftersom jag läste hur länge den skulle vara i ugnen EFTER att jag blandat de flesta ingredienserna!! Men är det inte typiskt att när man har lite bråttom så läser man inte instruktioner, eller recept som i det här fallet? Det som dock såg så illa ut från början slutade lyckligt, för kakan fick betyget MVG av både tjejerna, grannen och maken! Vi får höra vad barnen säger imorgon...


För er som vet att min födelsedag närmar sig, kan jag berätta att jag även hann in en snabbis på KICK'S idag och sprayade på mig lite av den senaste D&G-doften nr3 L'Impératrice - I love it!


Sov gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0