Resultatet av mitt scrapande

Jag tillhör kategorin småpysslare, där scrapping har blivit my new shit. Jag testade det för första gången lite småskaligt inför lilla storebrors dop för drygt två år sedan och tyckte att det var kul då. Inför storebrors mycket försenade barnkalas med tema Halloween, på självaste Alla Helgona-dagen, provade jag att göra egna inbjudningskort. Det var jätteroligt att köpa in alla prylarna och stå där i butiken och klura på vad som skulle kunna funka ihop! Resultatet blev mycket lyckat, och om inte barnen uppskattade det så gjorde i alla fall deras föräldrar det!



För barn är något kräsnare idag än vad vi var när jag var liten, eller så verkar det kanske bara för att jag är vuxen nu och inte riktigt ser på saker som barn gör. Jag är ganska tråkig och väldigt vuxen, och desstuom ett kontrollfreak så det var oerhört viktigt för mig att storebrors kalas blev lyckat. Och det blev det, även om allt inte blev exakt som jag hade tänkt mig från början. Märk väl att det var jag, och INTE barnen som var missnöjd!! De hade hur kul som helst, även om en del utav de inte åt så mycket för våra "skräckdelikatesser" inte föll dem i smaken. Marsipan i synnerhet verkar vara något äckligt och främmande, åtminstone för 7-åringar. Så hädanefter blir det inte marsipanöverdragen tårta, hur mycket sonen än tjatar, för det är inte roligt att kasta bort en stor del av en tårta när det finns andra varianter man kan tillaga.










Så nu kan jag alltså säga av erfarenhet att barnkalas är roliga, men det är roligast när någon annan anordnar de. Därför kommer det att sitta långt inne nästa år att göra nåt liknande — eller får vi hoppas att jag har hunnit glömma bort hur det var. Jag har hört annars att Busfabrikens kalas brukar vara uppskattade....



Och för att återgå till scrapping, jag har fått mersmak så håll utkik i era brevlådor runt julen, för tomten verkar komma tidigare till vissa i år :)


♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Soledad

Tårtan har ni inte gjort själva va? ;P Han är så sjukt söt, Oliver och jag saknar hans lilla hårboll. Fick han roliga presenter, blev han nöjd?

Det roliga med att du är ett kontrollfreak är att vi är nog alla lite så i vår familj. Om inte annat så kommer jag vara lika hemsk mot mina barn. Haha.

2009-11-14 @ 20:41:57
URL: http://soledads.blogg.se/
Postat av: alaarcon

haha, vad rolig du är, José! Så jävla mycket sarkasm i inlägget att det bar kan bli kul. Förövrigt så såg den där tårtan jävligt god ut! Barn är dumma. Dom vet inte vad dom missar. Hade jag vart där hade det inte blivit någon tårta över att kasta.

2009-12-14 @ 00:28:48
URL: http://alaarcon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0